Monday, November 19, 2012

SELAMAT PENGANTIN BARU!

Tahniah Farid Kamil... semoga berbahagia ke anak cucu.

SELAMAT PENGANTIN BARU!

Selamat Pengantin Baru! Kepada semua yang bakal mendirikan rumahtangga pada musim cuti sekolah ni. Kalau dah mampu tu, eloklah sangatlah tu.

Korang mesti cakap aku ni mengarutkan? Apahal citer pasal rumahtangga pulak. Tak ada citer lain ker?

Ada aku kesah! Blog aku. Aku puye sukalah! Korang yang suka, baca. Yang tak suka, jangan baca. Baca artikel yang korang suka jer.

Suka aku tengok bila Farid Kamil dan Diana Danielle telah disatukan dan menjadi pasangan suami isteri. Tahniah! Melepas aku… huhuhu.

Bila artis ni, semua rakyat Malaysia akan mengikuti ceritanya. Dan pasti akan lebih dipopularkan daripada cerita rakyat kebanyakkan.

Artis bahagia. Artis tak bahagia. Artis bercerai. Artis dapat anak. Artis itu dan ini. Namapun dah artis, pasti cerita mereka akan dipopularkan walaupun cerita itu ada yang akan memalukan artis itu sendiri.

Biasalah. Nak jual majalah. Mesti kena ada cerita yang panas. Yang hot. Citer yang boleh jual. Kalau tak tutup arr majalah.

Macam-macam ada. Tapi apapun aku nak cerita pasal perkahwinan. Memang seronok bila kita dapat mendirikan rumahtangga ni. Kalau nak cerita pengalaman aku mendirikan rumahtangga ni. Tak cukup tebal buku teks tu. Nak kena buat jilid pulak. Seronok… Tak caya tanya Farid Kamil.

Ini gambar Ayah dan Ibu aku sewaktu mereka bersanding dulu.
Yang ini pula gambar aku dan isteri melangkah ke alam rumahtangga... Alhamdulillah.
Cuma aku nak kongsi sedikit pengalaman. Sebelum nak mencirikan rumahtangga tu, perkukuhkanlah iman. Kekuatan iman kita akan menjadi tiang seri rumahtangga kita.

Kukuhkan juga ekonomi. Zaman sekarang ni, duit belaka. Kita tak boleh nak nikah anak orang free jer. Masa nak akad tu dah tentu nak kena bayar mas kahwin. Duit jurunikah pun kena siapkan dalam envlope.

Dua perkara ini penting bagi perjalanan seterusnya di alam rumahtangga. Kalau tak caya, kau tanyalah Ustaz. Kalau malu bertanya sesat jalan. Tapi kalau dah memang pemalu tegar. Kau SMS jer soalan tu.

Seronok Chong Wei... Orang no.1 negara datang di majlis resepsi dia. 
Tahniah juga pada pemain badminton negara Datuk Lee Chong Wei dan Datin Mei Choo, Zakry dan pasangannya. Selamat pengantin baru diucapkan. Semoga kekal keanak cucu.

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang akan mendirikan rumahtangga akhir tahun ini, juga diucapkan tahniah. Semoga berbahagia dan kekal ke anak cucu.

“Kebahagiaan akan hadir bila suami isteri dapat mengawal nafsu dan beriman kepada Allah SWT…”

Salam 1Malaysia. 

No comments:

Post a Comment